Rosiei, sub toate formele ei (sau marul iubirii, cum o numeau candva francezii) i s-au  atribuit puteri afrodisiace, are numeroase beneficii pentru sanatate. Multa vreme s-a discutat daca roşiile sunt fructe sau legume însă nici pana acum nu s-a ajuns la un consens general.

Rosiile contin cel mai ridicat nivel de licopen, arata concluziile cercetarilor recente. Urmeaza apoi pepenele rosu, ardeii iuti rosii, grepfruit rosu, sfecla rosie, ridichile de luna, merele rosii, struguri rosii si bineinteles, vinul rosu, piersicile si caisele.

Rosiile nu au grasimi, nu ingrasa si compozitia lor, potasiu din belsug, fosfor, vitamina C, A si K, calciu si fier, le recomanda ca fiind benefice pentru sanatate. Cine tine cura deslabire sau vrea sa-si pastreze silueta sa manance zilnic, pe toata perioada verii, macar doua rosii care au proprietatea de a arde grasimile.

O rosie medie are aproximativ 95% apa si 22 de calorii. O cana de rosii proaspete ofera mai mult de 57% din totalul zilnic necesar de vitamina C, 22% din vitamina A si aproape 8% din fibre.

Conform cercetarilor, ele au un nivel ridicat de licopen, o fitochimicala cu proprietati antioxidante.

Sub pielita lor atat de delicata, rosiile adapostesc o adevarata farmacie.

Licopenul din fructele si legumele rosii are un rol esential in prevenirea si chiar tratarea multor afectiuni ale organismului cum ar fi cancerul de san, cervical, de pancreas, de piele, de ovare, de stomac, de prostată, deteriorarea vederii odata cu imbatranirea, cataracta, bolile cardiovasculare.

Vitaminele din rosii ajuta la buna functionare a ficatului si previn hemoragiile.

Infectiile renale, urinare, guta sau chiar constipatia si reumatismul s-ar parea ca pot sa fie vindecate sau vizibil ameliorate prin consumul regulat de rosii sau suc de rosii.

Ulcerul sau hiperacididatea gastrica pot de asemenea sa fie ameliorate daca se consuma timp de 21 de zile pana la 1 litru si jumatate de suc proaspat de rosii.

Impotriva colesterolului rau, se recomanda cate doua sute de grame de rosii la fiecare masa, timp de o saptamana.

Doua pahare de suc de rosii pe zi intaresc oasele si tin osteoporoza departe.

Daca urmaresti sa faci o detoxifiere generala, sucul de rosii poate deveni aliatul tau numarul 1.

 

Persoanele care suferă de acnee îşi pot tampona faţa cu o felie de roşie, iar după jumătate de oră se clătesc cu apă rece. Pentru a preveni apariţia acneei, curăţaţi faţa, seara şi dimineaţa, cu o soluţie compusă din 40 ml alcool de 90 grade, 1 g glicerină şi 100 ml suc de roşii.

Pentru a scăpa de inesteticele puncte negre, de porii dilataţi sau de excesul de sebuum de pe pielea feţei, spălaţi-vă, dimineaţa şi seara, cu suc de roşii şi apoi cu apă.

În caz că v-au ciupit ţânţarii sau alte insecte, tot roşia vă poate scăpa de neplăceri.

Mâncărimea şi durerea dispar dacă frecaţi zona afectată cu frunze de roşii.

În caz că suferiţi de eczeme, iar acestea sunt rezistente la tratamentul medicamentos, preparaţi o alifie tămăduitoare din frunze de roşii mărunţite, călite în untură timp de cinci minute. După ce amestecul se răceşte puţin, îl filtraţi şi ungeţi cu el zonele afectate, iar eczema va ceda (sursa aici).

Rosiile se consuma ca atare, dupa ce au fost spalate, acum, vara, mai ales, cu branza dar si sub forma de salata.

Nutritionistii recomanda insa ca rosiile sa fie intotdeauna insotite la masa si de putin ulei, mai ales cel de masline, pentru ca doar asa devin mai eficiente. Salata de rosii cu ulei de masline este cea mai sanatoasa…

Pentru o salata simpla, taiati marunt o ceapa si frecati-o cu un praf de sare. Adaugati rosiile taiate felii si ulei de masline. Amestecati ingredientele si presarati deasupra niste patrunjel verde, tocat marunt. Salata va avea un gust deosebit. Daca nu e suficient de acra, puneti cateva picaturi de zeama de lamaie sau otet de mere.

Rosiile gatite au chiar mai multe proprietati decat cele proaspete.